Projekt  ,,Atrakcyjni na rynku pracy” jest  realizowany do 2020 roku.  Jest przeznaczony  dla uczniów klas organizacji reklamy z naszej szkoły oraz nauczycieli.

Rekrutacja do projektu będzie przeprowadzana etapami ze względu na ograniczoną ilość miejsc stażowych w danym roku.

Jaka korzyść dla ucznia?

To szansa na Twój rozwój, zdobycie lub poszerzenie kompetencji zawodowych poprzez

– udział w ciekawych szkoleniach prowadzonych przez zewnętrznych edukatorów (duża oferta)

-udział w płatnym stażu zawodowym (jednorazowo)

Jaka korzyść dla nauczycieli?

Rozwój kompetencji zawodowych przez udział w szkoleniach.

Jaka korzyść dla szkoły?

Rozbudowanie bazy technicznej i sprzętowej

Szkolenia dla uczniów 2017/2018
Marketing w Social Media
I część tego szkolenia odbyła się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. Uczniowie brali udział w wykładach, ćwiczeniach praktycznych i symulacjach np. prawdopodobnych wpisów na fanpage’u, na które trzeba było szybko zareagować. Dowiedzieli się m.in . jak za niewielkie pieniądze zrobić efektywną reklamę w SM, dlaczego niektóre konkursy na FB są nielegalne oraz to, że minimalizm, czyli “Hot design” jest najlepszym rozwiązaniem na projekt grafiki w SM.

W zetknięciu ze specjalistą od SM okazało się, że nasi uczniowie, jak sami powiedzieli wiedzą już całkiem sporo z tego zakresu, co było dla nich budujące.

II część szkolenia, która odbyła się w czerwcu 2018 r. obejmowała zakres Inboud marketingu.

Na zajęciach prowadzonych przez specjalistę w tej dziedzinie poznaliśmy elementy które mają wpływ na rozwój „nowego” marketingu. Poznaliśmy także nowy proces podejmowania decyzji zakupowych, który w  związku z powszechną cyfryzacją ma teraz miejsce. Dodatkowo mogliśmy się zapoznać z najnowszymi badaniami na ten temat przeprowadzonymi w Polsce. Elementem który przyśpieszył rozwój Inbound marketingu w Polsce był kryzys w 2008 roku, który zamienił strategie ekspansji na przetrwania w wielu firmach tym samym kazał dostosować nieco do nowych warunków komunikację z otoczeniem. Dowiedzieliśmy się także co jest attention crash, kim jest Prosument i jaka jest obecnie rola marketingu i sprzedaży w polskich firmach. Poznaliśmy wiele trendów związanych z Inbound marketingiem takich jak brand journalism, content marketing, reklama natywna i inne. Na koniec poznaliśmy sztukę wystąpień medialnych i autoprezentacji.

Wszystko po to, aby w praktyce przećwiczyć budowanie małej strategii komunikacyjnej opartej na zasadach Inbound marketingu.

Strategia Inbound marketingu powstała w opozycji do tradycyjnych metod, bazujących na agresywnej formie reklamy, takiej jak spoty reklamowebilbordy czy pop-upy (z ang. (outbound marketing). Jej celem jest zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie długotrwałej relacji z klientami, opartej na dwustronnym modelu komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron. Docelowo ma pomóc dotrzeć klientom do doradcy, czyli budować świadomość marki poprzez rozwiązywanie ludzkich problemów.

Szkolenia dla uczniów 2018/2019
Szkolenie z fotografii reklamowej 1
Trwa (wrzesień/październik) kolejne po Social Media, realizowane w ramach projektu unijnego ,,Atrakcyjni na rynku pracy”, ważne szkolenie dla uczniów klas reklamy, dotyczy fotografii reklamowej.
Szkolenie prowadzone jest przez praktyka, pasjonata p. K. Staniszewskiego. Jest szansą na doświadczenie klimatu studia fotograficznego. Praca ze sprzętem typu: analogowy aparat, statyw światłomierz, softbox, plaster miodu, garnek przekłada się na zobaczenie różnicy w oświetleniu obiektu i ostatecznie na wyraźnie lepszą jakość zdjęcia.
Jak wynikało z zapowiedzi prowadzącego, kurs ma na celu zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z fotografią reklamową i obsługą profesjonalnego sprzętu fotograficznego poprzez praktykę i teorię. Zajęcia mają też rozwinąć kulturę wizualną uczestników. Program szkolenia pomaga odpowiedzieć na wiele pytań, nurtujących miłośników fotografii.
Tak rzeczywiście się dzieje. Uczestnicy zorganizowali już i przeprowadzili profesjonalną sesję zdjęciową, którą oddzielnie opiszemy.

Sesja fotograficzna ,,Marchewkowa mafia”

Na podsumowanie szkolenia z fotografii reklamowej i przełożenia teorii na praktykę, uczniowie zorganizowali sesję fotograficzną z prawdziwego zdarzenia.

Sami o tym mówią tak: ,, Mieliśmy za zadanie stworzenia koncepcji dowolnego zdjęcia reklamowego. Wybraliśmy temat zdrowego trybu życia i promowania soków marchewkowych w klimacie okresu prohibicji. Luźne podejście do tematu wyzwoliło wodze fantazji, stąd też obecność postaci mafijnych z różnych kultur przy jednym stole pokerowym, gdzie karty i pieniądze grają mniejszą rolę, za to przelewa się litrami sok marchewkowy„

W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy 3 i 4TR. Na szkoleniu nauczyli się szczegółowej budowy aparatu, poznali zagadnienia z zakresu ekspozycji, kompozycji i co ma na nie wpływ. Poznali rodzaje obiektywów, ich parametry i budowę. Szkolenie było przeprowadzone w ramach projektu “Atrakcyjni na rynku pracy” w którym uczestniczą klasy reklamy z naszej szkoły.

Szkolenie z fotografii reklamowej 2

Sesja fotograficzna w stylu Vintage

W ramach projektu ,,Atrakcyjni na rynku pracy”, który realizują klasy reklamy, zakończył się drugie szkolenie z fotografii reklamowej.

Przez 4 tygodnie, uczniowie klasy 2 TRr, nabywali wiedzę niezbędną do zrobienia profesjonalnego zdjęcia. Teoria na bieżąco była weryfikowana poprzez ćwiczenia praktyczne. Profesjonalne rady prowadzącego oraz techniczne ,,sztuczki” pozwoliły na wykonanie zdjęć nadających się do albumu, które warto zachować na dłużej.

Sprawdzeniem zdobytej wiedzy było zadanie grupowe. Uczniowie zaproponowali sesję fotograficzną w stylu Vintage. Moc kolorów oraz wzorów pojawia się w ubraniach, dodatkach oraz makijażu. To styl mocno podkreślający indywidualność. Każdy uczeń zaangażował się w zadanie w 100 %. Każdy miał zresztą konkretne zadanie do wykonania, z którego wywiązał się najlepiej jak mógł, wkładając w to całe swoje serce.

Szkolenie było nie tylko świetną przygodą ale też doskonałą okazją do pracy zespołowej pod presją czasu.

Laboratorium fotografii
W ostatnim czasie grupa uczniów z klas reklamy pojechała do Warszawskiej Szkoły Fotografii i Grafiki Komputerowej na spotkanie z Lorne Liesendfeldem. To jeden z pierwszych profesjonalnych fotografów reklamowych na rynku polskim po roku 90-tym, kiedy to fotografia reklamowa kształtowała się jako odrębna dziedzina sztuki użytkowej.
Prowadzący jest wielbicielem aparatu wielkoformatowego. Przedstawił uczestnikom jego budowę
od podstaw w sposób  teoretyczny i praktyczny. Jednym z ćwiczeń było montowanie aparatu z części składowych i prawidłowe osadzenie go na statywie, czy zakładanie klisz w tzw. ,,rękawie fotograficznym”. Świetną zabawą były sesje zdjęciowe: jedna z użyciem latarek ręcznych, druga to zdjęcia martwych natur inspirowanych i stylizowanych ,,duchem” malarstwa holenderskiego.
Szkolenie w ramach projektu unijnego ,,Atrakcyjni na rynku pracy”, realizowanego przez klasy reklamy
w latach 2018 r. – 2020 r.

Moja motywacja-droga do osobistego sukcesu

Szkolenie ,,Moja motywacja-droga do osobistego sukcesu, budowanie marki” podzielone zostało tematycznie na dwa krótsze spotkania. Podczas pierwszego młodzież zastanawiała się nad swoją motywacją i umiejętnością jej wykorzystania na początku swego życia zawodowego. Uczniowie metodami aktywnymi (ćwiczenia z omówieniem) doświadczali jakie cechy powinien mieć cel, jak podnosić efektywność swoich działań oraz jakie nawyki powinni zbudować, by łatwiej było im podążać za swoimi marzeniami w drodze
do dorosłego życia.

Motywem przewodnim drugiego spotkania było prezentowanie swoich mocnych stron i budowania marki osobistej. Umiejętność bardzo ważna i oczekiwana, choćby podczas rozmów, od których wiele zależy
(np. rekrutacyjnych). W przyszłości zaplanujemy, aby na tej podbudowie wprowadzić negocjacje i współpracę z klientem. 

Negocjacje zawodowe

W dniach 4 i 12 czerwca 2019 r. uczniowie naszej szkoły spotkali się na kolejnym warsztacie tym razem dotyczącym negocjacji zawodowych i efektywnej współpracy z klientem prowadzonym przez Annę Jeglińską Progenja w projekcie Atrakcyjni na Rynku Pracy,  realizowanym przez  UPEMI z funduszy unijnych.

Temat żywo zainteresował uczniów, bowiem mają świadomość, że negocjujemy w rozmaitych codziennych sytuacjach, nie tylko w obszarze zawodowym. Uczniowie rozegrali grę, w której mieli możliwość doświadczenia swoich naturalnych zachowań w sytuacji negocjacji, poznali na czym polegają negocjacje oparte na zasadach i czynniki, które umożliwiają szlifowanie umiejętności prowadzących do bycia doskonałym negocjatorem.

Pierwszym krokiem była nauka sztuki asertywności, postawy opartej na prawdzie i szacunku do innych i siebie. Drugi krok to podejmowanie trudnych sytuacji i dążenie do mistrzostwa. Wszyscy wiemy, że trening czyni mistrza i tu nie jest inaczej.  Życzymy więc sukcesów.

Szkolenia dla nauczycieli
Szkolenie z Ilustratora i Photoshopa

Głównym założeniem kursu było:

  • zapoznanie słuchaczy z podstawową obsługą programów graficznych Photoshop i Ilustrator,
  • korekcje i retusze fotografii, 
  • tworzenie i zasady składu, łamania tekstu w publikacjach,
  • obsługa narzędzi wektorowych,
  • tworzenie plików z zasadami składu publikacji w oparciu o specyfikacje drukarskie. 

Kurs prowadził grafik,  Pan Krzysztof Wróbel. Ten kurs przeprowadzony był dla nauczycieli, ale już wkrótce będziemy organizować grupę chętnych uczniów.

 

Przeczytaj Regulamin

Rekrutacja kwiecień 2018r.