Dnia 20 stycznia 2020 roku grupa 17 uczniów klas pierwszych z naszego technikum wraz z Panią Beatą Gronek oraz z Panią Ewą Kiełbiewską udała się na trwające pięć dni warsztaty anglojęzyczne – Euroweek. 

W poniedziałek o godzinie 9:10 zebraliśmy się na hali Dworca Zachodniego, skąd wyjechaliśmy w pięciogodzinną podróż do Wrocławia. Stamtąd, po przerwie na obiad, pojechaliśmy pociągiem do Krosnowic, gdzie czekał na nas bus, który przewiózł nas bezpośrednio do ośrodka w Lądku Zdrój. 

Po zakwaterowaniu i kolacji miało miejsce nasze pierwsze spotkanie z wolontariuszami. Poznaliśmy na nim Natalię z Kolumbii, Maru z Argentyny, Nama z Wietnamu, Ivana z Meksyku oraz Marvina z Gwatemali. Niestety zakończyliśmy ten dzień z dość sceptycznym nastawieniem do uczestników projektu, gdyż byliśmy jedynymi osobami ze szkoły średniej. Cała reszta uczęszczała do klas ósmych, siódmych i szóstych. Wszystko wydawało nam się dość dziecinne.  Sytuacja uległa zmianie następnego dnia, gdy zostaliśmy oddzielną grupą i wszystkie zajęcia odbywały się w gronie uczniów z Piaseczna. 

Wolontariusze byli otwarci na nasze propozycje. Zgadzali się na wszystkie nasze pomysły. Od spacerów, przez naukę języka hiszpańskiego, aż po naukę salsy. 

Oczywiście kontakt z obcokrajowcami był dla nas okazją do poprawy zdolności komunikacji w języku angielskim oraz do poznania kultury krajów takich jak Wietnam czy Meksyk. 

Wolontariusze kładli duży nacisk na pracę w grupach, co można było dostrzec przez to, że niemal w każdej aktywności byliśmy podzieleni na kilkuosobowe zespoły. Kolejną ważną rzeczą, było ukazanie tego, że wszyscy możemy być liderami. Zarówno liderami zespołów, jak i liderami w swoim życiu. 

Poza zajęciami w ośrodku, wraz z wolontariuszami udaliśmy się na spacer po Lądku Zdrój oraz na wycieczkę do Kłodzka i Bystrzycy Kłodzkiej, gdzie odwiedziliśmy muzeum filumenistyczne. 

Ostatniego dnia odebraliśmy certyfikaty ukończenia Euroweeku – szkoły liderówNa ostatnim spotkaniu z wolontariuszami padło pytanie, co podobało nam się najbardziej w ciągu pięciu dni. Padały odpowiedzi takie jak: zawieranie nowych przyjaźni, nauka języka angielskiego oraz hiszpańskiego, nauka tańca, konkretne gry i zabawy, możliwość obcowania z ludźmi z innych części świata i wiele, wiele innych.  

Jednogłośnie stwierdziliśmy, że bardzo chętnie ponownie weźmiemy udział w projekcie. 

 

Maciej Sawicki kl. 1TI4