Rada Szkoły jest organem społecznym, reprezentującym rodziców, uczniów i nauczycieli, służącym konsolidacji tych środowisk w zakresie rozwiązywania spraw wewnątrzszkolnych i wspierania statutowej działalności Zespołu Szkół, w szczególności w zakresie tworzenia dobrego klimatu do wszechstronnego rozwoju uczniów.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi Rady Szkoły i jej działalnością:
SkładDokumentyZebraniaDziałaniaDofinansowaniaWpłatyKontakt

Obecnie funkcjonująca Rady Szkoły została powołana 30 września 2015 r. W jej skład wchodzi 12 osób, wybranych spośród ogółu rodziców, uczniów i nauczycieli:

Rodzice:
Uiterwijk Monika – zastępca przewodniczącego Rady
Majewska Izabela – członek Komisji Rewizyjnej Rady
Orczykowski Robert – członek Komisji Rewizyjnej Rady
Barto Tomasz – członek Rady
Uczniowie:
Miszewska Sara – członek Rady
Kurkowski Krzysztof – członek Rady
Orzechowski Paweł – członek Rady
Tabiszewski Kacper – członek Rady
Nauczyciele:
Modrzejewska Hanna – sekretarz Rady
Sarzyńska Sylwia – skarbnik Rady
Jaśkiewicz Krzysztof – członek Komisji Rewizyjnej Rady
Stercuła Jerzy – przewodniczący Rady
Regulamin Rady Szkoły
Regulamin przyznawania nagród dla uczniom przez Radę Szkoły
Plan finansowy na rok szkolny 2016/2017

Zebrania Rady Szkoły odbywają się zwyczajowo w dniach ogólnych spotkań z rodzicami (po wywiadówce, ok. godz. 18:00). Miejscem spotkań jest pracownia 35.

ZEBRANIA W BIEŻĄCYM ROKU SZKOLNYM:

Zebranie I (7 września 2016 r.)
Zebranie II (16 listopada 2016 r.)
Zebranie III (04 stycznia 2017 r.)
Zebranie IV (01 lutego 2017 r.)
Zebranie V (05 kwietnia 2017 r.)
Zebranie VI (07 czerwca 2017 r.)
Zebranie VII (31 sierpnia 2017 r.)

ZEBRANIA W ROKU SZKOLNYM 2015/2016:

Zebranie I (30 września 2015 r.)
Zebranie II (16 października 2015 r.)
Zebranie III (4 listopada 2015 r.)
Zebranie IV (18 listopada 2015 r.)
Zebranie V (13 stycznia 2016 r.)
Zebranie VI (24 lutego 2016 r.)
Zebranie VII (9 marca 2016 r.)
Zebranie VIII (30 marca 2016 r.)
Zebranie IX (13 kwietnia 2016 r.)
Zebranie X (8 czerwca 2016 r.)
Zebranie XI (31 sierpnia 2016 r.)

Działania Rady Szkoły

NIEKTÓRE DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W BIEŻĄCYM ROKU SZKOLNYM

Sfinansowaliśmy zakup książek do biblioteki szkolnej, zgodnie z zainteresowaniami czytelniczymi uczniów.
Nagrodziliśmy 28 maturzystów, którzy w klasyfikacji rocznej lub końcowej uzyskali średnią ocen minimum 4 i co najmniej dobre zachowanie. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe (więcej →). Dodatkowo 20 uczniów otrzymało stypendium Rady Szkoły.
Nagrodziliśmy 10 maturzystów, którzy w cyklu kształcenia reprezentowali Zespół Szkół w różnorodnych zawodach i turniejach sportowych. Uczniowie otrzymali książki o sporcie.
Sfinansowaliśmy zakup artykułów na gorący posiłek dla naszych uczniów biorących udział w Dniu Otwartym dla Gimnazjalistów.
Sfinansowaliśmy zakup krówek firmowych – projekt przygotowany przez uczniów i nauczyciela technikum reklamy.
Sfinansowaliśmy zakup nagród w konkursie „MILIONERZY” prowadzonego przez uczniów naszego Zespołu Szkół dla uczniów szkół podstawowych podczas Piaseczyńskich Dni Techniki (więcej →).
Sfinansowaliśmy nagrody dla uczniów biorących udział w I Edycji Konkursu Wiedzy Elektryczno-Elektronicznej „ELETROMAN” (więcej →).
Sfinansowaliśmy wynajęcie busa na dojazd naszych uczniów do Skierniewic na eliminacje regionalne VI Ogólnopolskiego Turnieju Maszyn Wodnych, gdzie zajęliśmy I miejsce.
Dofinansowaliśmy organizację Powiatowego Konkursu Technicznego corocznie organizowanego w naszym Zespole Szkół (więcej →).
Ufundowaliśmy nagrody dla uczennic i uczniów – zwycięzców w wewnątrzszkolnym Konkursie Tenisa Stołowego.
Zakupiliśmy kwiaty dla ks. rekolekcjonisty w podziękowaniu za przeprowadzenie rekolekcji wielkopostnych dla uczniów naszego Zespołu Szkół.
Zorganizowaliśmy spotkanie z prof. Andrzejem Borówką – chirurgiem i urologiem, który przeprowadził zajęcia profilaktyczne dla uczniów najstarszych klas Zespołu Szkół (więcej →).
Wsparliśmy organizację uroczystości otwarcia nowej pracowni, która będzie służyć uczniom klas samochodowych (więcej →).
Ufundowaliśmy nagrody dla zwycięzców konkursu plastycznego promującego literaturę fantastyczną (więcej →).
Dofinansowaliśmy udział trójki uczniów w I etapie konkursu programowania organizowanego przez Wyższą Szkołę Handlową w Radomiu (więcej →).
Sfinansowaliśmy nagrody dla laureatów etapu szkolnego VI Edycji Konkursu Matematycznego dla uczniów ZSZ (więcej →).
Dofinansowaliśmy udział uczniów Zespołu Szkół biorących udział w Powiatowym Konkursie Wiedzy o USA (więcej →).
Sfinansowaliśmy nagrody dla uczniów – laureatów eliminacji szkolnych IX Powiatowego Konkursu Recytatorskiego (więcej →).
Sfinansowaliśmy nagrodę książkową dla laureatki wewnątrzszkolnego Konkursu Literackiego „Młodzi lubią pisać”.
Wsparliśmy działania koła technicznego poprzez zakup części do budowanych przez uczniów turbin wodnych na VI Ogólnopolski Turniej Maszyn Wodnych.
Nagrodziliśmy klasę 1TN za najwyższą średnią ocen w Zespole Szkół w pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego. Klasa otrzymała dofinansowanie imprezy klasowej.
Nagrodziliśmy 86 uczniów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego uzyskali średnią ocen minimum 4 i co najmniej dobre zachowanie. Uczniowie otrzymali nagrody pieniężne.
Nagrodziliśmy klasę 1TE za najwyższą frekwencje w Zespole Szkół w pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego. Klasa otrzymała dofinansowanie imprezy klasowej.
Nagrodziliśmy 20 uczniów za stuprocentową frekwencję w pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego. Uczniowie otrzymali nagrody pieniężne.
Nagrodziliśmy uczniów – zwycięzców w Konkursie Czytelniczym „A ja wiem, bo czytam”. Uczniowie otrzymali karty prezentowe Empiku.
Nagrodziliśmy klasy, które zajęły I, II i III miejsce w Mikołajkowym Konkursie Piłki Siatkowej. Klasy otrzymały dofinansowanie imprezy klasowej.
Nagrodziliśmy uczniów – zwycięzców Wewnątrzszkolnego Konkursu Niepodległościowego. Uczniowie otrzymali karty prezentowe Empiku.
Nagrodziliśmy uczniów, którzy zajeli I, II i III miejsce w Konkursie Wiedzy o Sporcie „Omnibus Sportowy”. Uczniowie otrzymali książki o sporcie.
Nagrodziliśmy 16 uczniów, którzy wzięli udział w V Ogólnopolskim Turnieju Maszyn Wiatrowych. Uczniowie otrzymali nagrody książkowe i rzeczowe.
Nagrodziliśmy siedmiu uczniów, którzy wzięli udział w konkursie „Fascynująca fizyka”, organizowanym przez Politechnikę Łódzką. Uczniowie otrzymali karty prezentowe Empiku.
Zakupiliśmy torby papierowe z nadrukiem Zespołu Szkół przygotowanym przez uczniów technikum reklamy. Torby zostaną wykorzystane m.in. do pakowania nagród dla uczniów.
Przyjęto Regulamin przyznawania nagród dla uczniom przez Radę Szkoły, określający zasady przyznawania nagród dla uczniów Zespołu Szkół.
Sfinansowaliśmy zakup próbnych egzaminów zawodowych potwierdzających kwalifikacje w zawodach.
Wsparliśmy czwórkę uczniów w trudnej sytuacji materialnej poprzez sfinansowanie obiadów, dojazdów do szkoły, zakup podręczników i przyborów szkolnych, dofinansowanie studniówki.
rs_d12 Sfinansowaliśmy zakup atrakcyjnych nagród dla finalistów VI Edycji Wewnątrzszkolnego Konkursu Motoryzacyjnego (więcej →).
rs_d10 Dofinansowaliśmy organizacje mikołajek szkolnych, które tradycyjnie odbyły się w naszej szkole 6 grudnia (więcej →).
Dofinansowaliśmy udział 48 uczniów w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego „English High Flier”, który odbył się w naszej szkole w dniu 30 listopada 2016 r.
Sfinansowaliśmy zakup książek do biblioteki szkolnej, zgodnie z zainteresowaniami czytelniczymi uczniów.
Na wniosek Samorządu Uczniowskiego, zakupiliśmy ogólnodostępną kuchenkę mikrofalową na potrzeby uczniów.
Nagrodziliśmy klasę 1TR (obecnie 2TR) za najwyższą średnią ocen w Zespole Szkół w poprzednim roku szkolnym. Klasa otrzymała dofinansowanie na wyjazd do teatru.
Nagrodziliśmy klasę 2TS (obecnie 3TS) za najwyższą frekwencje w Zespole Szkół w poprzednim roku szkolnym. Klasa otrzymała dofinansowanie wycieczki.
W dniu 16 listopada 2016 r. uchwaliliśmy nowy Statut Zespołu Szkół opracowany przez Radę Pedagogiczną. Nowa wersja Statutu obowiązuje od 1 grudnia 2016 r.
Udzieliliśmy pomocy dwójce potrzebujących uczniów w postaci sfinansowania obiadów w bufecie szkolnym.
Sfinansowaliśmy zakup surowców na gorący posiłek dla uczniów naszego Zespołu Szkół biorących udział w Dniu Otwartym dla Gimnazjalistów (więcej →).
Dofinansowaliśmy udział pięciu grup uczniów w wewnątrzszkolnym konkursie organizowanym w ramach Europejskiego Dnia Języków (więcej →).
Sfinansowaliśmy niektóre koszty związane z pobytem w naszym Zespole Szkół wolontariuszy z organizacji studenckiej AIESEC w ramach projektu PEACE (więcej →).
Sfinansowaliśmy zakup ramek na podziękowania dla 25 firm wspierających akcję charytatywą podczas Piaseczyńskich Dni Techniki w poprzednim roku szkolnym.
Dofinansowaliśmy zajęcia integracyjne dla uczniów klas pierwszych, którzy w tym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszym Zespole Szkół (więcej →).
NIEKTÓRE DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

Zasady wydatkowania funduszy Rady Szkoły określa §18 Regulaminu Rady Szkoły. Zgodnie z nim – każdy z uczniów, rodziców i nauczycieli ma prawo zwrócić się do Rady z prośbą o przyznanie środków finansowych w określonej sprawie, o ile dotyczy ona obszaru wydatkowania funduszy przyjętych przez Radę (patrz zakładka Dokumenty > Plan finansowy).

Prośba, o której mowa powyżej, musi zostać sformułowana na piśmie (wzory podań poniżej) i złożona na ręce członka Zarządu Rady Szkoły. Podania dotyczące przyznania pomocy materialnej dla ucznia powinny być podpisane przez rodzica i ucznia oraz pedagoga szkolnego i wychowawcę klasy. Podania są rozpatrywane na zebraniach Rady Szkoły, które zazwyczaj odbywają się podczas wywiadówek (daty zebrań znajdują się w zakładce „Zebrania”).

Rada Szkoły pozytywnie przychyla się do wniosku, jeśli stwierdza zasadność złożonego wniosku, ze względu na przyjęte obszary wydatkowania funduszy i dysponuje środkami w tym obszarze. O wyniku rozpatrzenia podania wnioskodawca jest informowany przez przewodniczącego Rady Szkoły.

Wzory podań do Rady Szkoły:

  • w sprawie przyznania nagrody dla ucznia lub uczniów – doc, pdf,
  • w sprawie sfinansowania nagród w konkursie szkolnym – doc, pdf,
  • w pozostałych sprawach – doc, pdf,

Podstawowym źródłem finansowania działań Rady Szkoły są środki wnoszone przez Rodziców i Uczniów. To dzięki nim możemy tak wiele zdziałać dla dobra całej społeczności Zespołu Szkół (opis w zakładce „Działania”). Serdecznie dziękujemy!

Wpłaty zadeklarowanych składek na działania Rady Szkoły można dokonywać:

  • osobiście u pani Sylwii Sarzyńskiej – skarbnika Rady Szkoły (podczas przerw, w pracowni 202),
  • osobiście u pana Jerzego Stercuły – przewodniczącego Rady Szkoły (podczas przerw, w pracowni 35),
  • osobiście u osób pełniących dyżur na korytarzu (I piętro) podczas wywiadówek,
  • na konto bankowe Rady Szkoły Nr 23 80020004 00000 114 20000003 (w tytule wpłaty proszę wpisać: Składka na RS oraz imię i nazwisko ucznia oraz klasę, do której uczęszcza).

Bardzo prosimy o systematyczne, comiesięczne wpłaty zadeklarowanych składek. Umożliwi nam to realizację bieżących, zaplanowanych działań.

Jeśli chcą Państwo uzyskać informacje dotyczącą wysokości zadeklarowanych i/lub wpłaconych składek, proszę zwrócić się do pana Jerzego Stercuły (przewodniczącego Rady Szkoły) osobiście lub z wykorzystaniem poczty dziennika Librus.

Wszelkie sugestie i wnioski do Rady Szkoły można składać:

Dane adresowe:
RADA SZKOŁY ZESPOŁU SZKÓŁ NR 1
ul. Szpitalna 10, 05-500 Piaseczno
tel./fax: 22 756-74-72, 22 756-77-66

Konto bankowe Rady Szkoły:
Bank Spółdzielczy w Piasecznie
Nr konta 23 8002 0004 0000 0114 2000 0003

Treści tej strony aktualizuje Jerzy Stercuła (ostatnia modyfikacja 20 maja 2017 r.)