Konkurs „Mój zawód – moja pasja”

Konkurs „Mój zawód – moja pasja”

Tradycją lat ubiegłych podczas tegorocznych Piaseczyńskich Dni Techniki zorganizowany został konkurs Mój zawód – moja pasja, którego głównym celem jest prezentacja osiągnięć uczniów w zakresie nauczanych w szkole zawodów.

W tym roku do konkursu przystąpiło aż 16 zespołów:

  1. Zespół Now w składzie Sylwia Ta Tri (2TR) i Artur Ługawski (2TR) zaprezentował kolejne kroki przeprowadzenia kampanii reklamowej nowego produktu – systemu oparacyjnego „Now”.
  2. Zespół Sloganożerca w składzie Sara Miszewska (3TR) i Krzysztof Kurkowski (3p) przygotował prezentację Reklama w Twoim życiu. Prezentacja opowiadała o transferze znanych sloganów reklamowych do życia codziennego oraz o procesie rebrandingu.
  3. Zespół Zaszyfrowani w składzie Jakub Stępień (3TET) i Karol Dmochowski (2TT) zaprezentował sposoby szyfrowania informacji w ujęciu historycznym.
  4. Zespół Nerd Bro’s, czyli Mateusz Wojciechowski (4TN), opowiedział o projektowaniu i tworzeniu gier na przykładzie stworzonej przez siebie gry komputerowej.
  5. Zespół Graphics Squad w składzie Marcin Rzezinicki (4TI), Hubert Wojtczak (4TI), Kamil Lenarczyk (4TR) i Sebastian Płaszczyński (4TI) przedstawił bogato ilustrowaną eksponatami prezentację nt. Fotografia i modelowanie 3D.
  6. Zespół RC – Radom, czyli Łukasz Radomski (1TE), opowiedział o swojej pasji, którą jest modelarstwo lotnicze. Uczeń zaprezentował opis i rodzaje modeli samolotów, etapy ich budowy i filmik z lotów zbudowanych modeli.
  7. Zespół Mocarze w składzie Damian Frynas (1TE), Piotr Zybała (1TE) i Jan Cibicki (1TE) zaprezentował model zdalnie sterowanego pojazdu z wykorzystaniem telefonu komórkowego i opis etapów jego budowy.
  8. Zespół ZK Renewables, czyli Maciej Zaręba (3TEN), przedstawił własnoręcznie zbudowaną minielektrownię wiatrową i opowiedział o etapach jej budowy.
  9. Zespół Kulczyk Company w składzie Jakub Kulczyk (1TE) i Konrad Suchodolski (1TE) zaprezentował zbudowane przez siebie urządzenia elektroniczne, m.in. robota typu line follower oraz automatyczne ramię.
  10. Zespół ERobot w składzie Przemysław Orlik (1TE) i Kacper Kochański (1TE) zaprezentował zdalnie sterowany model pojazdu i łódki oraz opowiedział o etapach ich budowy.
  11. Zespół ELEKTROMATYCY w składzie Mateusz Stążecki (4TEN) i Rafał Woźniak (4TEN) przedstawił prezentację różnorodnych, własnoręcznie wykonanych urządzeń elektroniczno-informatycznych dotyczących m.in. inteligentnego domu.
  12. Zespół Drift Trike w składzie Wojciech Wodecki (1TS) i Michał Ambrozik (1TS) zaprezentował wykonany przez siebie pojazd o napędzie spalinowym i opowiedział o etapach jego budowy.
  13. Zespół KS BORBOG w składzie Konrad Boruta (2TS) i Szymon Bogucki (2TS) zaprezentował sposób badania czujników samochodowych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu diagnostycznego.
  14. Zespół CR Disel w składzie Dawid Balcer (3TS) i Michał Gostkowski (3TS) przedstawił sposób diagnostyki układu wtryskowego typu common rail z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu diagnostycznego.
  15. Zespół Zamachowcy w składzie Aleksander Dubiel (3TS) i Mariusz Janowski (3TS) zaprezentował sposób diagnostyki i weryfikacji dwumasowych kół zamachowych.
  16. Zespół TURBOSPRĘŻENI w składzie Daniel Wysocki (4TS) i Damian Słomski (4TS) opowiedział o roli turbosprężarki w pojeździe oraz sposobach jej diagnozowania z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu diagnostycznego.

Przygotowane prace konkursowe oceniało aż 10 jurorów. Wśród nich byli przedstawiciele pracodawców, władz lokalnych, nauczycieli i uczniów. Każda praca konkursowa była oceniana w dwóch kategoriach:

  • wartość merytoryczna (max. 10 pkt.) – ocenie podlegał stopień, w jakim pokaz wzbogaca wiedzę i umiejętności uczestników w zakresie prezentowanych treści, fachowość pokazu oraz jego atrakcyjność.
  • sposób przygotowania i prowadzenia pokazu (max. 10 pkt.) – ocenie podlegała: kultura przekazu, sprawność jego przeprowadzenia i dostosowanie do odbiorców oraz różnorodność i atrakcyjność metod i środków przekazu, wkład pracy w przygotowanie pokazu.

O zajętym miejscu w konkursie decydowała średnia ocen jurorów, którzy zgodnie stwierdzili, że poziom konkursu był bardzo wysoki. Na taką opinię składało się szereg czynników, m.in. liczba wykonanych i zaprezentowanych przez uczniów eksponatów, ich złożoność, fachowy język przekazu, obudowa prezentacji (przygotowanie stoiska, muzyka, ulotki).

Podczas posiedzenia Komisji Konkursowej ustalono ostateczną klasyfikację w konkursie:

  • 1 miejsce uzyskał zespół ELEKTROMATYCY w składzie Mateusz Stążecki (4TEN) i Rafał Woźniak (4TEN), który uzyskał 93% maksymalnej liczby punktów. Każdy z członków zespołu otrzymał telefon Alcatel SHINE ufundowany przez firmę CCS.
  • 2 miejsce uzyskał zespół Graphics Squad i Nerd Bro’s (ex aequo) (85,5% maksymalnej liczby punktów). Każdy z uczniów w/w zespołów otrzymał telefon Alcatel ONETOUCH ufundowany przez firmę CCS.
  • 3 miejsce uzyskał zespół Sloganożerca, czyli Sara Miszewska, która uzyskała 84,5% maksymalnej liczby punktów. Uczennica otrzymała telefon Alcatel ONETOUCH ufundowany przez firmę CCS.

Ponadto, zgodnie z regulaminem konkursu, przyznano 1 miejsce w kategorii Motoryzacja, które zdobył zespół TURBOSPRĘŻENI w składzie Daniel Wysocki (4TS) i Damian Słomski (4TS). Zespół otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 1000 zł ufundowaną przez firmę patronacką Inter Cars.

Oprócz wyżej wymienionych nagród, każdy z uczestników konkursu otrzymał pamiątkowy dyplom i inne nagrody rzeczowe (np. drukarki, zegarki, PowerBanki, głośniki), karty podarunkowe Empik, nagrody książkowe ufundowane przez Radę Szkoły i inne drobne gadżety.

 

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy! Pokazaliście na co Was stać. Jesteśmy z Was dumni!

Zapraszamy do uczestniczenia w Konkursie w przyszłym roku szkolnym!

 

Jerzy Stercuła

Koordynator konkursu